Over KorfbalKids

Wie ben ik?

Mijn naam is Jelmer Knossen. Na in 2010 mijn opleiding Sport Management en Ondernemen te hebben afgerond ben ik begonnen in de sales. Dit was niets voor mij en gelukkig kon ik daarna bij de korfbalbond aan de slag als sportconsulent. Hier heb ik met heel veel plezier twee jaar lang de 100 korfbalverenigingen van noord west ondersteund. Ik hielp met name bij de ledenwerving en het opleiden van jeugdtrainers en spelers. De trainingen op school is het belangrijkste onderdeel van een wervingsactiviteit, zoals schoolkorfbal is mijn ervaring. Op dit moment werk ik naast KorfbalKids ook in Rotterdam bij Stichting Rotterdam Sportsupport. Ik ben een aantal jaar combinatiefunctionaris korfbal geweest van de 10 Rotterdamse korfbalverenigingen. Nu werk is als projectcoördinator, om de Rotterdamse kinderen te stimuleren om meer en structureel te gaan sporten bij een sportvereniging.

Ik ben zelf ook actief vrijwilliger bij de korfbalvereniging Roda Westzaan. Ik geef al jarenlang trainen en organiseer veel jeugdactiviteiten. Ik heb KorfbalKids opgericht, omdat ik het belangrijk vind dat elk kind met plezier aan de korfbalsport deelneemt. Met mijn clinics op scholen en verenigingen probeer ik hier aan bij te dragen. Het werven van kinderen en het opleiden van trainers zijn twee belangrijke aandachtspunten bij veel korfbalverenigingen. Als de leden binnen zijn is er vaak slecht zicht op, of ze het ook leuk vinden in een team. Goede trainers leveren hier een belangrijke bijdrage aan.

Missie

De missie van Korfbal Kids is om alle kinderen met plezier te laten korfballen. Via scholen en verenigingen komen wij in contact met kinderen. Zowel op de school, als op de vereniging is het belangrijk dat de kinderen plezier in de korfbalsport hebben.

Visie

Door trainers op te leiden en clinics te geven op scholen proberen we onze missie te bereiken. Het doel is daarom altijd om een structurele relatie op te bouwen met de school of de vereniging. Dan kunnen we namelijk echt wat betekenen. We zijn daarnaast ook altijd bezig met het ontwikkelen van onze clinics om deze perfect te laten aansluiten op de huidige behoeften van de maatschappij.

Geinteresseerd?

Neem dan contact op met KorfbalKids!